۷ آبان ۱۴۰۳، ۸:۲۷

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مطرح کرد؛

جزییات مدرسه هنر «مهتا» اعلام شد/اهدای مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای

جزییات مدرسه هنر «مهتا» اعلام شد/اهدای مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان بسیج هنرمندان درباره فعالیت‌های مختلف این سازمان از جمله جشنواره‌های تئاتر «سودای عشق»، سرود، هنرهای تجسمی و همچنین راه‌اندازی مدرسه هنر «مهتا» توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین معروف رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ درباره برگزاری رویداد تئاتر «سودای عشق» (تهران بزرگ) گفت: جشنواره پنجم آبان در بخش اجراهای صحنه‌ای در تالارهای مهر و ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز شد که امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد. اجراهای خوبی به این دوره از جشنواره رسیده است. داوران قبول زحمت کرده و اجراها را به خوبی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آثار بسیار خوب و درجه یکی برگزیده شده که در این پنج روز اجرا می‌شوند. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در ایوان انتظار متروی میدان حضرت ولیعصر (عج) اجراهای خیابانی انجام می‌شود.

وی افزود: اجراهای خیابانی خوبی به جشنواره آمده است که برنامه مثبتی را رقم می‌زند و می توانیم به خوبی در خدمت هنرجویان و هنردوستان باشیم. با توجه به اینکه در ابتدای اجراها هستیم باید گفت شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم برای تماشای اجراهای صحنه ای بودیم تا کارها را تماشا کنند و این موضوع اتفاق خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ توضیح داد: هفته آینده در روز پنجشنبه ۱۷ آبان نیز جشنواره سرود را برگزار می‌کنیم. صبح گروه‌های سرود دختران به اجرای آثار خود می‌پردازند. در بخش عصر نیز خوانندگان کار خود را اجرا می‌کنند و پس از آن نیز اجراهای آکاپلای گروه‌های آقایان و در ادامه نیز اجراهای سرود پسران را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: هفته پس از آن نیز جشنواره هنرهای تجسمی و عکس برگزار می‌شود. در این راستا با باغ‌موزه قصر گفتگوهای خوبی انجام شده است و از گالری این باغ‌موزه جهت برگزاری نمایشگاه عکس بهره‌برداری می‌کنیم. همچنین طی هماهنگی‌ای که با بسیج شهرداری و باغ‌موزه قصر داشتیم، در تلاش هستیم تا از ظرفیت این نهادها به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم تا بتوانیم حداکثر کیفیت را داشته باشیم و به هنردوستان خدمت‌های خوبی ارائه کنیم.

معروف همچنین درباره چشم‌انداز خود از برپایی این رویداد در آینده گفت: در سازمان بسیج هنرمندان یک نقش حمایتی از جامعه هنرمندان داریم. وظیفه ما در سازمان این است که شرایطی فراهم کنیم تا گروه‌هایی که از لحاظ مالی، توانمندی برای بروز و ظهور خودشان را ندارند، دیده شوند. در این رویدادها تلاش داریم تا گروه‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا دیده شده‌اند در کنار چهره‌های معروف مورد توجه قرار گرفته و آثارشان دیده شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به روند حمایت از گروه‌های برگزیده جشنواره پس از اتمام رویداد توضیح داد: بعد از جشنواره نیز در تلاش هستیم چند اثر برگزیده در بخش تئاتر را مورد حمایت قرار بدهیم تا در آینده فضایی جهت اجرای این گروه‌ها با همکاری دیگر نهادها فراهم شود تا آثاری که در این رویداد انتخاب شدند در سطح کشوری نیز مورد توجه قرار بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، ۲ گروه برتر به سطح کشوری معرفی می‌شوند. در بخش فیلم و سرود نیز ۲ یا ۳ نفر به مرحله کشوری خواهند رفت. ۲ یا ۳ گروه نیز از ۶ گروه تجسمی و زیر مجموعه‌هایش و بخش خوشنویسی انتخاب و به مرحله کشوری راه می یابند. در بخش کشوری نیز آثار ارزیابی شده و به مرحله مسابقه راه پیدا می‌کنند. در بخش عکس هم شرایط به همین منوال است و آثار ۲ بخش تک آثار و مجموعه آثار ارائه شده است. بخش دیگر نیز بخش سفارشی است که ۲ بخش آن در مرحله استانی و یک بخش دیگر آن در مرحله کشوری است.

معروف در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان توضیح داد: با توجه به نیازی که در بسیج هنرمندان مبنی بر آموزش احساس می‌شد، طی چهار ماه، برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک مدرسه هنری تحت عنوان مدرسه هنر «مهتا» داشتیم. این مدرسه در اصل یک آکادمی هنر در ۶ رشته است و از این ۶ رشته می‌توان به فیلمسازی داستانی و مستند، نمایش (تئاتر)، موسیقی و سرود، انیمیشن، گرافیک و گویندگی اشاره کرد که در تمام رشته‌ها از استادان به نام و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌ایم. به طور مثال در بخش فیلمسازی از ظرفیت‌های سعید نجاتی که دارنده سیمرغ بلورین فیلم کوتاه و سابقه ۲۵ ساله در انجمن سینمای جوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و از استادان مطرح و به نام کشوری است، استفاده می‌کنیم. در بخش تئاتر نیز با استادانی مثل کوروش زارعی درحال مذاکره هستیم.

وی یادآور شد: روند تبلیغات و ثبت‌نام آکادمی هنر «مهتا» از ۲۸ مهر آغاز شده است و تا ۳۰ آبان سال جاری ادامه دارد. در تاریخ ۲۴ یا ۲۵ آبان نخستین ورک‌شاپ ما آغاز می‌شود و ورک‌شاپ‌ها به مدت سه هفته پشت سر هم خواهد بود. هر ورکشاپ معرفی دوره است و ما ضمن معرفی دوره، یک بخش ویژه آموزش هم توسط استادان داریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پایان سخنانش گفت: ما در هر بخشی، یک دوره جامع داریم. به عنوان مثال دوره جامع فیلمسازی یا دوره جامع کارگردانی تئاتر. در این دوره‌ها کسانی که یک آشنایی اولیه با دوره‌ها دارند، ثبت‌نام می‌کنند و بعد از گذراندن دوره به طور کامل تبدیل به کارشناس خبره آن حوزه می‌شوند. همانطور که هنرجوها باید در ابتدای دوره با یک آزمون ورودی وارد مجموعه شوند باید حتما پایان دوره یک خروجی داشته باشند. در این راستا مذاکرات خوبی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور انجام گرفته است. می‌خواهیم این مدرک را با امضای استادان سازمان به هنرجویان ارائه کنیم تا بلافاصله پس از دریافت مدرک وارد بازار کار شوند.

کد خبر 6270328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha